sestdiena, 2016. gada 26. marts

Riepu maiņa

Ziemas sezona beigusies. Jāmontē vasaras riepas.

Bagāžniekā vienmēr ir līdz pilns komplekts. Gan domkrats, gan atslēga.



Šajā posmā domas dalās. Citi saka, ka vajag pievilkt tikai rokas bremzi (avārijas bremzi). Citi saka, ka vajag ielikt arī ātrumā. Citi saka, ka vajag abus.

Papildus drošība - ritenim priekšā klucīši, lai nesāk ripot.

Notēmēju domkratu un visu sagatavoju. Vēl neko augšā neceļam.

Mazliet atskrūvējam skrūves vaļā. Tā teikt "atlaužam". Kad visas skrūves iekustinātas, tad mašīnu ceļam augšā un visas skrūves izskrūvējam. No servisa mašīna bija atnākusi ar ļoti stingri pieskrūvētām skrūvēm, tāpēc nācās atslēgai uzlikt virsū trubu (pat ar visu trubu grūti gāja).

Noņemto riteni uzreiz noliekam blakus domkratam. Ja nu pēkšņi domkrats "padodas", tad mašīna nokritīs uz riepas, nevis uz zemes. Ideāls brīdis, lai vizuāli iepazītos ar mašīnas tehnisko stāvokli. Vai amortizators nav "iztecējis", vai atsperes nav salūzušas, vai bremžu trubiņas veselas, vai bremžu diski labi, vai bremžu kluči pietiekami biezi...

Pirms lieku virsū vasaras riepas, visu iesmērēju ar kaut kādu smērvielu. Iesmērētas tiek tās vietas, kur disks pieguļ bremžu diskam. 6 mēneši ir pietiekami, lai šie abi "saaugtu" kopā. Smēre to nepieļaus. Arī skrūvēm tiek nedaudz smērviela.


Disku virsū, skrūves iekšā. Pieskrūvēju diezgan stingri. Nolaižu mašīnu lejā un tad kārtīgāk pievelku skrūves.
Pirms laišanas lejā var pārbaudīt bremžu darbību. Mazliet gan tāds riskants pasākums... Lai kāds spiež bremžu pedāli un kāds lai griež disku. Bremzējas - bremzes ir! Rokas bremzi arī līdzīgā stilā var pārbaudīt.


Servisā tik stingri pievilkuši skrūves, ka atslēga neizturēja - saplīsa! Labi, ka nebija jāmaina šosejas malā kāda caura riepa!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru